search-block-background

Case: Bindinc. & JobBoost

Medewerkers Klant Contact Centrum

Bindinc.

Bindinc. is al meer dan 25 jaar de onbetwiste marktleider op het gebied van content discovery in Nederland. Ze helpen videobedrijven bij het behalen van hun goals en kijkers bij het maken van hun keuzes.

Het begon allemaal met het gidsen naar radioprogramma’s, later gevolgd door tv-programma’s en anno 2024 nemen ze ook alle videocontent van de streamingdiensten mee. Ze maken de printgidsen voor KRONCRV en AVROTROS. Daarnaast zijn ze met TVgids.nl, Gids.tv en Binge.nl ook de grootste op het gebied van digitale gidsen. En sinds 1964 zijn ze de organisator van de Gouden Televizier-Ring verkiezing. De belangrijkste tv-prijs van Nederland

Data is de grondstof, het onmisbare ingrediënt om de juiste beslissingen te nemen. Of dat nu gaat om de invulling van een kijkavond of het scherpstellen van een videostrategie.

Met hun kennis en ervaring lost Bindinc. vraagstukken op uit de videobranche. Hun klanten hebben diverse doelen, maar Bindinc. levert hulp op maat. Bindinc. is onafhankelijk, neutraal en zelf geen speler in het videolandschap.

Hun klantenkring bestaat uit toonaangevende omroepen, mediabedrijven, telecomproviders, streamingdiensten, producenten en adverteerders.

Daarnaast helpt Bindinc. 8 miljoen Nederlandse kijkers bij het maken van hun keuzes.

Samenwerking

Klant Contact Centrum
Op het Klant Contact Centrum (KCC) van Bindinc. werken ongeveer 30 medewerkers. Samen zijn zij verantwoordelijk voor de afhandeling van alle klantcontacten. Een leuke en diverse functie, waarbij er een goede mix is van het hebben van klantcontact (via telefoon en e-mail) en de administratieve afhandeling daarvan. Daarnaast informeren de medewerkers klanten over hun lidmaatschap bij de toonaangevende omroepen KRO-NCRV en AVROTROS.

Gerichte targetting en intensief contact
Voor het vinden van de juiste kandidaten voor het KCC heeft Bindinc. de hulp van JobBoost ingeschakeld. JobBoost heeft een recruitmentstrategie ontwikkeld met geavanceerde marketingkanalen die specifiek gericht is op het vinden van het door Bindinc gezochte profiel.

Gedurende de verschillende startmomenten per jaar zoekt JobBoost intensief naar de juiste match bij het gezochte profiel. Na zowel een telefonische- als video intake door een recruiter van JobBoost (vast contactpersoon voor Bindinc) gaat de kandidaat fysiek op gesprek bij Bindinc. Als er een match is, kan de kandidaat starten.

Kandidaten zijn in dienst bij JobBoost, maar zijn wel echt gelijkwaardig onderdeel van het team bij Bindinc. JobBoost en Bindinc. hebben samen een intensief contact met elkaar om het dienstverband van de medewerkers in goede banen te leiden.  

Benieuwd naar de mogelijkheden voor een samenwerking?