search-block-background

Case: Decathlon & JobBoost

Logistiek medewerkers, customer service agents en winkelmedewerkers

Decathlon

Decathlon is een bekend familiebedrijf, opgericht in 1976 en geïnspireerd door de overtuiging dat de beste sportproducten voor iedereen toegankelijk moeten zijn.

Het is een internationaal sportmerk met meer dan 2000 winkels in 56 landen op 5 continenten. Klanten hebben toegang tot de sportproducten in de winkel of online.

Samenwerking

Als preferred supplier van Decathlon ondersteunt JobBoost de organisatie al jaren bij de werving en inzet van personeel in drie categorieën: logistiek, customer service en in de winkels

Piekperiodes
Tijdens piekperiodes in het warehouse zorgt JobBoost bijvoorbeeld voor snelle opschaling. Dit houdt in dat tijdelijk extra teams worden gevormd. Rond de zomervakantie kan dit gaan om 60+ medewerkers. In samenwerking met het Talent Aqcuisition team van Decathlon werken recruiters van JobBoost (vaste contactpersonen) gestructureerd samen om medewerkers optimaal te onboarden en vervolgens goed te begeleiden. Ook in deze drukke periodes kan Decathlon haar klanten op die manier blij maken met snelle levering van alle artikelen die nodig zijn voor een heerlijke vakantie.

Vaste krachten
Ook helpt JobBoost bij het aannemen van vast personeel op de verschillende afdelingen. Mensen starten hun carrières via JobBoost en komen daarna op contract bij Decathlon waar ze vervolgens doorgroeien. 

Krachtige recruitmentcampagnes
Zo werken de recruitmentstrategieën van JobBoost, met inzet van een brede mix aan marketingcampagnes, zowel voor snelle opschaling als voor het vinden van talent voor lange termijn. De juiste doelgroepen worden snel en in groten getale bereikt en in beweging gebracht.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor een samenwerking?