Customer Service medewerkers in 11 talen
Case: Cygnific & JobBoost
Cygnific
Cygnific is een trotse dochteronderneming van KLM. Met tweeduizend customer service medewerkers (Ambassadeurs) uit vierendertig landen wordt gestreefd naar de beste klantbeleving voor KLM en Air France. Door de kwalitatieve manier van werken outsourcen toonaangevende merken als Rituals, Pink Gellac en Adidas bovendien hun service gedeeltelijk bij Cygnific.
In elf talen wordt 24/7 service geboden met een glimlach. Het doel is om mensen te verblijden, lasten te verlichten en merkloyaliteit te bevorderen, gedreven door persoonlijke verbindingen en oprechte partnerschappen.
Samenwerking
Werving- en selectie vast personeel
Als preferred supplier zorgt JobBoost gedurende het hele jaar voor een constante instroom van vast personeel voor Cygnific, als aanvulling op hun eigen werving. Het gaat om kwalitatieve allround customer service medewerkers, zowel Nederlandstalig als multilingual (native speakers in diverse talen). Deze medewerkers worden op basis van werving- en selectie geworven, wat betekent dat ze direct bij Cygnific in dienst komen.
Ad hoc instroom pieken
Zowel bij KLM als bij andere opdrachtgevers van Cygnific bestaan grote pieken qua drukte. Op deze momenten zorgt JobBoost voor ad hoc instroom van grote aantallen uitzendkrachten in korte tijd. Zelfs een opschaling van 100 medewerkers in drie maanden tijd is hier niet vreemd. Hierbij stroomlijnen Cygnific en JobBoost processen rondom werving, instroom en tevredenheid van medewerkers in een mooie samenwerking.
Recruitmentcampagnes
Voor beide vormen van dienstverlening heeft JobBoost geavanceerde recruitmentstrategieën ontwikkeld die zorgen voor het aantrekken van het juiste talent. Hierbij worden grote campagnes ingezet op diverse (social) media met speciaal ontwikkelde content die de juiste sollicitanten in beweging brengt.